راهنمای جامع سئو برای مبتدیان: تمام چیزهایی که باید بدانید

در دنیای امروز، داشتن یک وب سایت به تنهایی کافی نیست. برای اینکه بتوانید در میان انبوه وب سایت های موجود دیده شوید، به **بهینه سازی موتور جستجو (SEO)** نیاز دارید. سئو به شما کمک می کند تا رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو ارتقا دهید و در […]

...
SEO

در دنیای امروز، داشتن یک وب سایت به تنهایی کافی نیست. برای اینکه بتوانید در میان انبوه وب سایت های موجود دیده شوید، به **بهینه سازی موتور جستجو (SEO)** نیاز دارید. سئو به شما کمک می کند تا رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو ارتقا دهید و در نهایت ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید.این کار نیازمند تخصص و سال ها تجربه میباشد و برای یادگیری آن نیاز است که دوره های سئو زیادی را تماشا کنید.

در این مقاله از سیوا کوشیده ایم تا راه اولیه را به شما عزیزان بیاموزیم تا یک دورنمای کلی از سئو داشته باشید و سپس به سراغ آموزش ها و دوره های آموزشی بروید. دقت داشته باشید که با ورود به دنیای سئو هیچ راه بازگشتی وجود ندارد . در واقع این موضوع به دلیل این است که شما برای یادگیری این علم باید وقت و هزینه بسیاری را صرف کنید و بازگشت از این راه پر پیچ و خم کاری عقلانی به نظر نمیرسد. این راهنمای جامع برای مبتدیانی که هیچ آشنایی با سئو ندارند، طراحی شده است. در این راهنما، تمام اصول اولیه سئو را به زبانی ساده و قابل فهم به شما آموزش خواهیم داد.

همچنین ما در سیوا بهترین خدمات سئو را به شما عزیزان ارائه داده ایم. این خدمات با بهترین قیمت و در کوتاه ترین زمان برای شما عزیزان انجام میشود . برای اطلاع از قیمت ها و خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ ما میتوانید با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

سئو چیست؟

SEO

بیشترین و پر جستجو ترین کلمه در موتور های جستجو مانند گوگل همین کلمه میباشد . این بدان معناست که اکثر افرادی که اسم سئو به گوش آنها رسیده است دوست دارند تا در مورد آن اطلاعات کسب کنند یا اینکه آن را بیاموزند.

سئو مخفف “Search Engine Optimization” به معنای “بهینه سازی موتور جستجو” است. سئو به مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی ها گفته می شود که به منظور ارتقای رتبه وب سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ به کار گرفته می شوند. این استراتژی ها میتوانند درون سایت هدف و یا بیرون سایت اتفاق بی افتند که به آن سئو ی داخلی و سئوی خارجی گفته میشود. انواع دیگری از سئو نیز به نام های سئو کلاه سیاه ، سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری تقسیم میشوند که در مورد این موارد نیز توضیحاتی را خواهیم داد.

چرا سئو مهم است؟

چرا سئو مهم است؟

سئو به دلایل مختلفی مهم است، از جمله:

افزایش ترافیک ارگانیک: سئو به شما کمک می کند تا رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید و در نهایت ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید. ترافیک ارگانیک به ترافیکی گفته می شود که از طریق موتورهای جستجو به دست می آید و برخلاف ترافیک پولی، نیازی به پرداخت هزینه برای آن ندارید. البته باید دقت داشته باشید که هرچه ترافیک سایت شما بالاتر برود درامد شما از آن سایت نیز بیشتر خواهد بود پس در این مورد هدف ، تنها دیده شدن سایت شما نیست بلکه تمرکز روی درامد شما میباشد.
افزایش آگاهی از برند: با ارتقای رتبه وب سایت خود در نتایج جستجو، می توانید به افراد بیشتری در مورد برند خود آگاهی دهید.به عنوان مثال در زمان نوشتن این مقاله هیچ اسمی از سیوا در میان مردم شنیده نمیشد اما بعد از کمی تلاش ، افزایش ترافیک سایت و … هم اکنون شما به این صفحه رسیده اید و نام سیوا برای شما آشناست.

 

نکته مهم : متن بالا رو هم وقتی داشتم مقاله رو مینوشتم نوشتمش 😂

افزایش نرخ تبدیل: سئو می تواند به شما کمک کند تا نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید. به این معنی که افراد بیشتری که از وب سایت شما بازدید می کنند، در نهایت به مشتریان شما تبدیل خواهند شد. اما نکته اصلی اینجاست که هر ترافیکی منجر به فروش بیشتر و یا درامد بیشتر و به صورت کلی باعث افزایش نرخ تبدیل نمیشود. در اینجا متخصصان سئو میکوشند تا مقالات ، صفحات مهم و ظاهر سایت را به گونه ای بسازند که اعتماد مشتری را جذب کرده و نرخ تبدیل را بالا ببرند. به عنوان مثال میتوانیم یکی از پروژه هایی که به تازگی به دست ما رسیده است را به شما ارائه دهیم.

یکی از پروژه هایی که اخیرا به دست ما رسیده است مربوط به یک نمایندگی تعمیرات سامسونگ میباشد که با دو کلمه متفاوت این سایت را بررسی خواهیم نمود.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

 

به تصویر بالا دقت کنید. ئقتی کلمه “علت تماس اضطراری در گوشی سامسونگ” را سرچ میکنیم یکی از مقالات این سایت که مقاله بسیار آموزنده ای میباشد رتبه اول را در گوگل به خود اختصاص داده است. حال با خد فکر کنید آیا کسانی که این کلمه را جستجو کرده اند به دنبال چه بودند ؟ قطعا کاربران به دنبال سایتی بوده اند که با مقالات خود مشکل آنان را حل نمایند. اما کاربرانی که به دنبال یک مرکز تعمیرات معتبر هستند کلمات دیگری را جستجو میکنند. یکی از ایم کلمات “نمایندگی تعمیرات سامسونگ” است. حال به تصویر زیر دقت کنید.

 

نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ

وقتی این کلمه را در گوگل جستجو نمودیم متاسفانه این سایت رتبه پنجم را به خود اختصاص داده بود. طبق آمار های گوگل 90 درصد کاربران روی رتبه های اول تا سوم کلیک میکنند و باقی نتایج را نادیده رها میسازند. با این وجود درامد زیادی نصیب این سایت مرکز نمیشود و در همین راستا به ما مراجعه نمودند تا نرخ تبدیل آنها را بالاتر ببریم.

کاهش هزینه های بازاریابی: با به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر، می توانید هزینه های بازاریابی خود را کاهش دهید. اما دقت داشته باشید که سئو نیز هزینه بر است. اما سئو به شما کمک میکند تا بازاریابی را پیوسته انجام ندهید.

اصول اولیه seo :

اصول اولیه سئو چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی:اولین قدم در سئو، تحقیق کلمات کلیدی است. شما باید کلمات کلیدی را که افراد برای یافتن محتوای مرتبط با وب سایت شما استفاده می کنند، شناسایی کنید. البته ممکن است کارفرمای شما نیز کلماتی را به شما ارائه دهد که بهتر است در مورد آنها نیز تحقیق به عمل آورید. گاهی ممکن است کلمات ارائه شده توسط کارفرما کلمات مناسبی نباشند.
بهینه سازی محتوای وب سایت: محتوای وب سایت شما باید برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود. به این معنی که باید از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود استفاده کنید و محتوای شما با کیفیت بالا و آموزنده باشد. اخیرا در سئو 2024 آموزنده بودن محتوا بسیار مهم بوده و گوگل بسیار به این موضوع اهمیت میدهد که محتوا برای کاربران کاربردی بوده است یا خیر. در مورد سئو 2024 در مقاله ای جداگانه بحث خواهیم نمود.
لینک سازی: لینک سازی یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی در سئو است. شما باید از وب سایت های دیگر بک لینک دریافت کنید تا به موتورهای جستجو نشان دهید که وب سایت شما معتبر و ارزشمند است. البته لینک سازی تنها به دریافت لینک از سایت های دیگر نمیشود. اگر لینک سازی داخلی شما مناسب نباشد ممکن است گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت مفید شناسایی نکند.
بهینه سازی فنی وب سایت: وب سایت شما باید از نظر فنی برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود. به این معنی که باید سرعت بارگذاری وب سایت شما بالا باشد و طراحی آن ریسپانسیو باشد. رسپانسیو بودن به این معناست که سایت شما هم در موبایل و هم در دسکتاپ به خوبی نمایش داده شود. این موضوع از وظایف متخصص سئو نمیباشد و طراحان وبسایت این کار را بر عهده خواهند گرفت.

ابزارها مورد نیاز :

ابزارها مورد نیاز سئو

ابزارهای سئوی زیادی وجود دارند که می توانند به شما در انجام کارهای سئو کمک کنند.  در این مقاله برخی از این ابزار ها که شهرت بسیاری دارند را آموزش داده ایم . در مقاله ای جداگانه باقی ابزار ها را نیز به شما عزیزان می آموزیم. برخی از این ابزارها عبارتند از:

Google Search Console: Google Search Console ابزاری رایگان از گوگل است که به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو گوگل رصد کنید.
Google Analytics: Google Analytics ابزاری رایگان دیگر از گوگل است که به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
SEMrush: SEMrush یک ابزار سئوی پولی است که به شما کمک می کند تا تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید، بک لینک ها را رصد کنید و ترافیک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
Ahrefs: Ahrefs یک ابزار سئوی پولی دیگر است که به شما کمک می کند تا بک لینک ها را رصد کنید، کلمات کلیدی را تحقیق کنید و ترافیک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

غیر از توضیحاتی که در بالا در مورد ابزار های مختلف دادیم این ابزار ها کاربرد های بسیار زیاد دیگری نیز دارند که در طی آپدیت های متوالی به این قابلیت ها افزوده نیز میشود.

منابع آموزشی :

منابع آموزشی سئوی زیادی در دسترس هستند، از جمله:

Moz:Moz یک وب سایت سئوی محبوب است که مقالات، راهنماها و ابزارهای سئوی رایگان ارائه می دهد.
Backlinko: Backlinko وب سایت سئوی دیگری است که مقالات و راهنماهای سئوی رایگان ارائه می دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *