دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید از قدرت اینترنت برای تبلیغ کسب و کار خود و افزایش فروش استفاده کنید؟ از کجا می‌توانید آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان ببینید؟ بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما کدامند؟ چگونه می‌توانید با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، مشتریان بیشتری جذب کنید؟ چه […]

...
marketing

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید از قدرت اینترنت برای تبلیغ کسب و کار خود و افزایش فروش استفاده کنید؟

  • از کجا می‌توانید آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان ببینید؟
  • بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما کدامند؟
  • چگونه می‌توانید با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، مشتریان بیشتری جذب کنید؟
  • چه اشتباهاتی باید در دیجیتال مارکتینگ از آنها اجتناب کنید؟

دیجیتال مارکتر

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای امروز که اینترنت به اصلی‌ترین بخش زندگی ما (an integral part of our lives) تبدیل شده، فضای دیجیتال به ابزاری قدرتمند برای معرفی کسب و کارها و افزایش فروش تبدیل شده است.

در این مقاله از سیوا، به تعریف این تخصص، کاربردها، انواع و حقوق آن می‌پردازیم و همچنین منابعی برای آموزش رایگان این مهارت را به شما معرفی می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

فرض کنید شما صاحب یک مغازه هستید. در گذشته، برای تبلیغ مغازه خود، شاید از روش‌هایی مانند چاپ تراکت یا تبلیغات در روزنامه استفاده می‌کردید. اما امروزه، با وجود اینترنت، می‌توانید با استفاده از دیجیتال مارکتینگ به مخاطبان بیشتری در سراسر کشور خود یا شهر خود دست پیدا کنید و کسب و کار خود را به طور موثرتری تبلیغ کنید تا فروش بیشتری را تجربه کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای معرفی، تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات با استفاده از کانال‌های دیجیتال مانند اینترنت، موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و… انجام می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ چه کاربردهابی دارد؟

کاربردهای دیجیتال مارکتینگ:

  • افزایش آگاهی از برند:  می‌تواند به شما کمک کند تا نام برند خود را به گوش مخاطبان بیشتری برسانید و در ذهن آنها ماندگار شوید.
  • جذب مشتری: با استفاده از آن می‌توانید مشتریان جدیدی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. (اصلی‌ترین و مهمترین هدف در مارکتینگ)
  • افزایش فروش: به شما کمک می‌کند تا محصولات یا خدمات خود را به تعداد بیشتری از افراد بفروشید و سود خود را افزایش دهید.
  • ایجاد وفاداری به برند: با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌توانید ارتباطی قوی با مشتریان خود ایجاد کنید و آنها را به مشتریان وفادار به برند خود تبدیل کنید.

انواع دیجیتال مارکتینگ:

  • بازاریابی محتوا: تولید و انتشار محتوای ارزشمند مانند مقالات، ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها و… برای جذب مخاطبان و افزایش آگاهی از برند
  • بازاریابی موتور جستجو (SEO): بهینه‌سازی وب‌سایت برای رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو مانند گوگل و افزایش ترافیک ارگانیک
  • تبلیغات آنلاین: پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو
  • بازاریابی ایمیلی: ارسال ایمیل‌های هدفمند به مشتریان بالقوه و بالفعل برای معرفی محصولات یا خدمات، ارائه تخفیف و…
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییتر برای ارتباط با مشتریان، تبلیغ محصولات یا خدمات و ایجاد جامعه‌ای آنلاین
  • بازاریابی وابسته (affiliate marketing): همکاری با وب‌سایت‌ها یا افراد دیگر برای معرفی محصولات یا خدمات خود در ازای دریافت کمیسیون

حقوق دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

حقوق دیجیتال مارکتر به سطح تجربه، مهارت‌ها، محل زندگی و نوع کار (کارمند یا فریلنسر) بستگی دارد.

با این حال، به طور کلی، میانگین حقوق دیجیتال مارکتر در ایران بین 10 تا 30 میلیون تومان گاهی با پروژه‌های شخصی به چند برابر این عدد در ماه است. (این بازه بستگی به مهارت افراد دارد)

دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان

منابع متعددی برای آموزش رایگان در دسترس شما هستند.

برخی از این منابع عبارتند از:

  • مقالات آموزشی: وب‌سایت‌های متعددی مانند https://motamem.org/ و https://www.seo24.ir/ مقالات آموزشی رایگان در این زمینه ارائه می‌دهند.
  • ویدیوهای آموزشی: پلتفرم‌هایی مانند YouTube و آپارات ویدیوهای آموزشی متعددی در زمینه دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهند.
  • دوره‌های آنلاین رایگان: وب‌سایت‌هایی مانند ,Coursera و edX, udemy, hubspot دوره‌های آنلاین رایگان در حوزه مارکتینگ ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

a-sourcepos=”3:1-3:254″>>دیجیتال مارکتینگ مهارتی ارزشمند و پر تقاضا در دنیای امروز است. با یادگیری این مهارت، می‌توانید به عنوان یک متخصص کار کنید یا مهارت‌های خود را در کسب و کار خود به کار بگیرید و به افزایش فروش و ارتقای برند خود کمک کنید. توجه داشته باشید کسب مهارت 50درصد و تجربه 50 درصد در درآمد شما نقش خواهد داشت. در این مسیر میتوانید با چندماه کارآموزی در یک آژانس تبلیغاتی (اد نتورک‌ها) تحربه بسیار زیادی کسب کنید.

pos=”5:1-5:51″>مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با تلاش و پشتکار و استفاده از منابع مناسب، می‌توانید به راحتی این مهارت را یاد بگیرید و به اهدافتان برسید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

فراموش نکنید که:

  • os=”11:1-12:65″>برای تمرین و انجام پروژه‌های عملی وقت بگذارید. بهترین راه برای یادگیری این تخصص، انجام کار عملی است.
  • <strong>از جامعه متخصصان دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. با سایر متخصصان در این زمینه در ارتباط باشید و از تجربیات آنها بیاموزید.

data-sourcepos=”20:1-20:34″>در آخر، به یاد داشته باشید که:

  • این حوزه در حال تحول دائمی است. بنابراین، برای به روز ماندن با آخرین ترندها و تکنیک‌ها باید به طور مداوم مطالعه و تحقیق کنید.
  • این تخصص فقط در مورد ابزارها و تکنیک‌ها نیست. بلکه در مورد درک مخاطبان و ایجاد ارتباطی قوی با آن‌ها نیز هست.

با به کارگیری این نکات، می‌توانید به یک متخصص موفق تبدیل شوید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و شما را در مسیر یادگیری مارکتینگ یاری کند.

نویسنده: فرهاد میرولی‌زاده

آنچه در این مطلب میخوانید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *